Iets ontvangen wat u niet bevalt? Geen probleem!

Wij willen dat u precies het product krijgt dat u zich had voorgesteld! Daarom besteden we veel aandacht aan de exacte beschrijving en presentatie van onze kwaliteitsproducten. Als u toch niet tevreden bent met een artikel, kunt u het probleemloos omruilen of retourneren. Wij begrijpen ook goed dat u teleurgesteld bent, aangezien de aanschaf van bijvoorbeeld een goed dekbed of kussen vaak niet over 1 nacht gaat. Wij helpen u dan ook uiteraard graag verder met het vinden van het juiste artikel. Plan via onderstaande button een telefonisch afspraak of een bezoek aan onze showroom in. Met een assortiment van ruim 10.000 artikelen kunnen we er samen vast wel wel uitkomen.

Wist u dat het herroepingsrecht voor online aankopen wettelijk is vastgesteld op 14 dagen? Enkel speciaal voor u gemaakte producten zijn uitgesloten van terugname en omruiling. Voor deze artikelen wordt u hierover expliciet geïnformeerd op de productpagina. De termijn van 14 dagen gaat overigens pas in als u alle artikelen uit uw bestelling heeft ontvangen.

U kunt de goederen binnen deze periode beoordelen, zodat u de eigenschappen en functionaliteit van het product kunt controleren. Ter voorkoming/bescherming tegen gebruikssporen raden wij bijvoorbeeld een moltonhoes aan voor kussens en matrassen.

Als u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht, meldt u zich dan binnen de bedenktermijn van 14 kalenderdagen. Bij voorkeur doet u dit met dit retourformulier, maar u mag uiteraard ook zelf een brief of e-mail schrijven. U kunt voor het aanmelden uiteraard ook het modelformulier herroeping gebruiken. Klik hier om het modelformulier te downloaden. Na het verstrijken van de zichttermijn van 14 dagen is de koopovereenkomst een feit.

Als u de overeenkomst herroept en niet wilt omruilen, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief eventueel betaalde leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u ons hebt betaald. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen.

Uitgesloten voor omruiling en retourneren zijn de artikelen die speciaal op uw verzoek en specifiek naar uw wens zijn gemaakt. Weids Wonen & Slapen kan u aansprakelijk stellen voor waardevermindering als blijkt dat het artikel bij omruiling of retourneren niet aan onderstaande criteria voldoet:

  • Het artikel is niet gebruikt
  • Het artikel is schoon, compleet en onbeschadigd
  • Alle labels en kaartjes zijn aan het artikel bevestigd
  • De originele fabrieksverpakking is voor zover mogelijk onbeschadigd en niet beschreven of beplakt
  • Voor klamboes, bed- en badtextiel geldt dat deze niet uit de verpakking is geweest (u mag uiteraard de verpakking wel openen om zo de stof te kunnen zien en voelen, maar hiervoor is niet nodig het artikel in zijn geheel uit de verpakking te halen).

Na het aanmelden van uw retourzending heeft u nog eens 14 kalenderdagen de tijd om het artikel naar ons terug te sturen. Als u wilt omruilen, dan kunt u dit via het retourformulier kenbaar maken. Na aanmelding van uw retourzending kunt u het pakket gewoon via het postkantoor naar ons retour sturen. Ons adres vindt u ook op de meegeleverde pakbon.

De kosten als ook het risico van de retourzending zijn voor uw rekening. Naar gelang de waarde van de inhoud van uw pakket adviseren wij u verzekerd te versturen. Mocht er onverhoopt iets mis gaan met uw pakketverzending, dan kunt u daarmee in ieder geval verhaal halen bij de pakketdienst.